PERSAHABATAN DAN PERCINTAAN




Dalam hidup ni, ada dua je orang yang akan percaya kat korang. Pertama, kekasih hati korang, dan kedua sahabat korang.Tak percaya ? Cuba buat masalah, dan bila masalah tu datang, Korang tengok, siapa yang akan tolong korang.

Dalam sahabat dan kekasih ini, ada dua jenis orang yang betul-betul ikhlas becinta dan berkawan dengan korang. Okeh, kita ambil dari segi kawan dahulu, ada orang berkawan sebab nak ambil kesempatan. Korang orang kaya ? Duit korang akan jadi mangsa. Korang jenis pak turut, perangai korang akan jadi mangsa. Sukar zaman sekarang nak cari kawan yang betul-betul kawan. Berbalik pada kekasih hati pula, tak semua suka dan sayang korang sebab perangai korang. Mungkin.. ada yang suka korang sebab duit, sebab nama, dan mungkin sebab korang terkenal.

Ada orang kata persahabatan lagi penting daripada percintaan. Aku agak tak setuju dengan benda ni. Sebabnya ? Bagi aku dua-dua ada perkaitan dan dua-dua sangat penting dalam hidup ni. Cuba kita perhatikan sama-sama roda kehidupan ni, awal korang mula kenal kehidupan ni mesti dengan kawan. dan akhirnya korang akan meninggalkan dunia dengan kekasih hati. Betul ?

Berlaku pertukaran kepercayaan ni adalah pada pertengahan umur korang. Mungkin umur korang masa tu antara 20-30 tahun, akan berlaku pertukaran kepercayaan. Ini bermakna umur korang dari 1- 20, korang hidup dengan kawan, dan 30 - mati, korang akan hidup dengan kekasih hati. InshaAllah. Selalunya begitu.

Nampak tak perkaitan dia. Apa yang aku nak tekankan bila watu berlakunya pertukaran kepercayaan tadi. Ramai orang kata pada korang waktu ni, " Ala, mentang-mentang ada awek, lupa memberlah tu." Betul tak ? Dan benda ni akan terjadi kepada member-member yang berlainan jantina.


Dulu single, kita kongsi masalah semua dengan kawan, tapi sekarang bila ada masalah, kita kongsi dengan kekasih hati. Ada beza kan ? Jangan kata aku alim, ada orang bercinta lepas kahwin, ada orang bercinta selepas kahwin. Jangan risau, masing-masing akan ada reason sendiri. Reason aku ?

Hanya aku,dia dan tuhan saja tahu.

Last but not least, dua-dua penting bagi aku. Seriyesly. takder istilah persahabatan lagi penting dari percintaan. dan takder istilah cinta lagi penting dari sahabat. Okeh dude ? Settle satu soalan.

THANKS FOR READING


PRESS BUTTON LIKE

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen c comel dan c ensemboy


 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...