10 cara mohon maaf

Assalamualaikum !
Peacee ^_^v

Heyy u alls !
Saya nak tanya nih , ada tak korang pernah buat salah ?
Mesti adakan ? Setiap orang tidak pernah tak buat kesalahan dalam hidupnya.
Tak kira lah , salah kepada ibu bapa , suami , isteri , kengkawan , BF or GF ke ..


Tapi , kat sinisaya nak bagi sedikit tips untuk mohon maaf kepada orang yang kita sayangi =)

Nak tahu , Apa caranya ? JOM TERJAH !!!

Korang hantarkanlah sejambak bunga ke rumah atau ke pejabatnya serta selitkan kad ucapan yang ditulis dengan kata - kata indah untuk memujuknya. "Sayangg , abang minta maaf ! :)

Coklat sememangnya boleh menenangkan ! So , apa lagi , hadiahkanlah kepadanya tanda korang memohon maaf dan tenangkan dia dengan menyuapkan coklat tersebut ke mulut ! OHH , So Sweettt ~

Korang boleh jugak buat kad ucapan yang tertulis 10 sebab mengapa si dia perlu memaafkan korang . Perkara yang pertama yang seharusnya korang tulis ialah yang korang amat mencintainya dan tidak mahu kehilangannya sampai bila-bila.

Bagi sesiapa yang berhati jiwang atau yang meminati muzik ke kan , apa kata kalau korang tujukan lagu kepadanya di radio kegemaran korang berdua dengan ucapan maaf atau korang menyanyikan sendiri untuknya tetapi jangan sumbang sudahlah . HAHA . Nanti , pekak pulak jadinya , kekasih korang tuh . hukhuk .

Bagi perempuan atau seorang yang bergerlar isteri , korang boleh masakkan masakan kegemarannya dan beri layanan sebaiknya agar si dia merasakan sangat bertuah memiliki insan istimewa seperti korang.

Bawa si dia ke tempat yang tenang dan pemandangan yang cantik . Misalnya , di pantai-pantai , pusat-pusat peranginan yang lain bagi menyejukkan hati si dia dan mudah untuk kamu memohon maaf . Terutamanya kepada lelaki di luar sana , yang selalu buat salah kepada isteri or kekasihnya :)

Imbas kembali saat - saat manis korang berdua dan pujuklah si dia agar memaafkan korang demi kenangan manis itu . For sure , secara tidak langsung , dia mesti akan memaafkan kesalahan korang tuh . Tapi , kalau dia tengah marah , mood tak elok ke , jangan pulak memandai je , nak pujuk dia lelebihh . Kena makan penumbuk pulak karangg. haha.

Bagi lelaki yang rasa bersalah , korang bolehlah menghantar sekeping nota maafdan sekuntum bunga di hadapan rumahnnya di awal-awal pagi sebelum si dia kelua dari rumah . Pastinya si dia akan tersenyum dan lembut hati apabila melihat kesungguhan korang tu . Saangat SWEEET ! >.<

Tidak perlulah hadiah yang berharga atau kad tetapi dengan kata-kata maaf dengan senyuman yang ikhlas boleh juga melunturkan kemarahan seseorang . Percaya atau tidak , cubalah ~

Menghantar e-mel , comment ataupun SMS kepada si dia yang membolehkan si dia ketawa apabila membaca SMS tersebut . Tetapi dalam pada itu , korang selitkanlah dengan kata-kata maaf supaya hatinya terbuka untuk memaafkan korang semua :)

THANKS FOR READING


PRESS BUTTON LIKE

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komen c comel dan c ensemboy


 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...